Frakt & returer

FRAKT

För att kunna hålla vår höga kvalitet samt våra priser nere så mycket som möjligt skickas alla produkter direkt från vår produktion i Kina. Frakt tar vanligtvis 10-14 arbetsdagar men kan vid perioder av hög efterfrågan komma att ta några extra arbetsdagar. I enstaka fall, mycket sällsynt kan en tullavgift tillkomma. 

RETURER

För att få returnera behöver produkten vara oanvänd och den måste vara i samma skick som du fick den. Den måste också finnas i obruten originalförpackning samt du behöver kontakta oss inom 30 dagar efter att du mottagit din produkt.

Returer följer traditionella handelsbestämmelser och accepteras därför inte för produkter för personlig vård, badkläder och underkläder i bruten förpackning.

Vid retur använder du smidigast Postnord. Var noga med att bifoga information om ditt order nummer, namn och adress tillsammans med din returnerade vara i paketet du skickar.

Inför en retur:

Vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@bikinimode.se innan retur där du anger beställningsnummer/ordernummer, ditt namn och efternamn samt postadress och e-postadress. Skriv även anledning till att du vill returnera produkten. 

Skicka produkterna till angiven adress som du får direkt av bikinimode i samband med er mailkonversation.

Returer bekostas av köparen och företaget står inte för returkostnaden vid en retur. Bikinimode är ett svenskt företag så retur skickas till vår adress i Sverige.

I samband med att du returnerar varan bör du vara noga med att få kvittering på inlämningen från postföretaget beroende på hur du returnerar produkten.

*Vid beställningar som kräver återbetalning vill vi informera dig om att vissa bankavgifter debiteras. 

ÅTERBETALNING (Om tillämpligt)

Så snart produkten har nått oss och har inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande om mottagandet. Vi kommer också att skicka ett meddelande till dig om att ansökan har godkänts eller avvisats.

Om ansökan har godkänts kommer penningåterbetalningsprocessen att initieras och beloppet kommer automatiskt att utfärdas inom 30 dagar.

1.1. Bikinimode-kunden kan vägra att ta emot paketet som innehåller de produkter som köpts enligt ett avtal eller, i förekommande fall, att returnera produkterna i följande situationer:

- 1.1.1. Förpackningen är allvarligt skadad;

- 1.1.2. Produkterna levererades / fakturerades felaktigt;

- 1.1.3. Produkterna har tillverkningsfel;

Kunden måste meddela bikinimode sin avsikt att returnera de köpta produkterna genom skriftlig meddelande (skickad via e-post info@bikinimode.se) inom 30 kalenderdagar efter mottagandet av produkterna.

Kunden som har meddelat bikinimode i enlighet med artikel 1.1 ansvarar för att produkterna returneras inom 30 kalenderdagar, annars anser bikinimode att klagomålet är ogrundat och kan vägra returen.

Vid återlämnande av produkten kommer begäran att göras inom 30 kalenderdagar från anmälan om avsikten att återkalla avtalet, förutsatt att det är bekräftat att det returneras.

PRODUKTER BYTS INTE UT/ BYTS UT

Observera att produkterna måste returneras i originalförpackningen med original etiketten.

Värdet av tilläggstjänster som betalats av kunden, inklusive men inte begränsat till transport av produkter, återbetalas inte.

I samtliga fall kommer kunden att bära kostnaden för retur / åter försändelse, med undantag för de situationer som beskrivs i punkterna 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 samt i händelse av bristande efterlevnad, i vilket fall bikinimode kommer att bära värdet av transporten.

Fördröjning eller brist på pengar (om tillämpligt).

Om du inte har fått pengarna, kontakta banken igen, eftersom det kan ta ett tag för pengarna att nå kortet.

Om du följde stegen ovan och pengarna fortfarande inte kom in på kontot, kontakta oss på info@bikinimode.se

 
UTBYTEN (om tillämpligt)

Vi byter bara ut saker om de är defekta eller skadade. 

Du ansvarar för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera artikeln. Fraktkostnader återbetalas inte. 

Beroende på var du bor kan det ta lite tid innan din ändrade produkt når dig.